„Град Бањалука има један од најскупљих јавних превоза у региону и једини је град у региону који не субвенционише јавни превоз. Резултат тога је да само 10% грађана користи јавни превоз“, рекао је на данашњој конференцији за медије Драшко Станивуковић, предсједник Градског одбора ПДП Бањалука.
Станивуковић је истакао да је јавни превоз у Бањалуци пао на терет грађана и аутопревозника који се зато налазе у неповољном положају:
„Рјешење је субвенционисање јавног превоза од стране Града, што власт, а врше је једни те исти, није понудила у претходних десет година. Тако не би појединачна карта износила 1,80 КМ, просјечна мјесечна не би коштала 44 КМ, а радничка до 130 КМ, што многи не могу финансијски да поднесу“, рекао је Станивуковић.
Он је рекао да је Сектор за економска питања Градског одбора ПДП Бањалука израчунао да се у буџету града могу издвојити средства да јавни превоз буде бесплатан за сваког пензионера, будући да они имају највећу потребу и највећи су корисници јавног превоза.
„Средства постоје у буџету Града и могу се издвојити од стручних услуга за које Град Бањалука издваја највише новца, смањењем плата највишим функционерима – предсједнику Скупштине града, градоначелнику и другима који су добро плаћени, а не раде свој посао“, рекао је Станивуковић, истакавши да ни у вријеме када је цијена горива била на минимуму градоначелник Бањалуке није имао ауторитет да смањи цијене превоза.
Потпредсједник Градског одбора ПДП Бањалука, Драган Милановић, рекао је да је од „акцизне коалиције“ на нивоу БиХ, коју су и тада чинили СНСД-СДА и ХДЗ и усвајања сета закона о акцизама почео раст цијена градског превоза:
„Међутим, када смо почетком ове године имали пад цијена горива, није дошло до пада цијена градског превоза. При томе, укинуто је неколико линија, па имамо ситуације да се мјештани приградских насеља, који раде у граду, нама жале како немају могућност да иза 19 часова користе јавни превоз, па морају да доплаћују да би се могли вратити са посла. Нама су битни људи и у граду, али и у Агином селу, Бронзаном Мајдану, Бистрици и другим мјестима, те ћемо радити на рјешавању тог проблема“, истакао је Милановић.
Генерални секретар ПДП-а, Милко Грмуша, истакао је да је предсједник Градског одбора једне нове политичке странке, која 2016. године није учествовала на изборима, поручио градоначелнику да нису задовољни својим удјелом у власти. Грмуша је истакао да то значи да сваки коалициони партнер у власти мора добити своја мјеста у јавним предузећима, институцијама, градској управи:
„Цијена тога је, између осталог и раст цијене воде. У марту 2019. године је уведена накнада за мјерно мјесто, цијена воде по кубику је порасла за 11 пфенинга и то је по просјечно домаћинство коштало 50 КМ. Тада је директор Водовода а.д. Бањалука образложио да је то јавно предузеће на себе преузело много мрежа сеоских водовода од Центра за развој села. У том случају би било нормално да се и трошкови Центра за развој села смање, међутим – трошкови на плате запослених су 2015. године биле 1.195.000 КМ, а ове године су 1.400.000 КМ“, рекао је Грмуша.
Он је истакао да је то цијена принципа да сваки коалициони партнер, од тренутних девет који су потписали споразум, добије свој „колач власти“ и мјеста у градским одјељењима и предузећима:
„С друге стране, господин предсједник Градског одбора новоформиране странке није рекао по којем конкурсу ће то да добије. Не може, јер по закону оснивачи и чланови органа политичких странака не могу бити запослени у јавном сектору мимо конкурса и ако прођу на конкурсу морају изаћи из страначких органа. Закон се не поштује, грађани плаћају њихова мјеста у власти, а многа села данас немају воде“, рекао је Грмуша.
Истакао је да ће се Драшко Станивуковић, када постане градоначелник, водити принципом законитости, а не подобности:
„То је квалитативна разлика која чини разлику између нас и њих. Ми смо спремни да инсистирамо на поштовању закона, поштовању начела компетенције и да стојимо иза тога“, истакао је Грмуша.
Подијели: